Využitie scent (vonného) marketingu

scent marketing v osobnej doprave

nepravidelná osobná doprava – najmä taxi – nemá núdzu o konkurenciu. Nepravidelná osobná doprava v súčasnosti zažíva ťažké časy, prepravných objednávok je málo a konkurencia je veľká, pýtate sa ako a aké prínosy by mohla mať pre Vás "nejaká" vôňa? Takže pekne postupne, aroma marketing využívajú veľké spoločnosti, hádam najznámejšia je sieť hotelov Hilton. Zvyčajne si to ani neuvedomujeme, ale každá vôňa-pach vyvoláva v ľuďoch emócie, náladu, vytvárajú trvalé spomienky, ktoré si človek podvedome uchováva. Vôňa môže prilákať nových zákazníkov, zvýšiť predaj a odlíšiť Vás od konkurencie. Cieľom vonného marketingu je pôsobenie príjemnou vôňou na zákazníka, čím sa zapíšete do jeho podvedomia a vytvoríte si firemnú identitu. Vône majú na naše emócie veľký vplyv, preto si nimi kdekoľvek môžeme celkom ľahko navodiť presne takú atmosféru, akú potrebujeme, napríklad citrusová vôňa nabáda na vyššie výkony, alebo na druhej strane vôňa bieleho kvetu zas pôsobí relaxačne. V neposlednom rade úlohou aromatizovania je aj eliminácia nežiadúcich pachov. Zvolením správnej vône sa zákazníkovi bude zdať cesta rýchlejšia, pohodlnejšia, čiže bude vystupovať spokojnejší zákazník. COVID-19 vniesol do našich životov strach z nákazy. Používaním dezinfekčných aroma olejov získate výhodu oproti konkurencii, znížite riziko vlastnej nákazy ako aj nákazy cestujúcich, získate všetky výhody aroma marketingu, stručne povedané, výrazne si upevníte miesto na trhu . Na Vás zostane už len bezpečne dopraviť cestujúcich na miesto určenia.

Vôňa a jej prínos – Jeseň života v domácom prostredí a zariadeniach sociálnych služieb

Vôňa a jej prínos – Jeseň života v domácom prostredí a zariadeniach sociálnych služieb
V krížovke vyšiel citát, nepamätám si autora, ale citát znel : "Všetci by chceli žiť večne, no nikto nechce zostarnúť". Dôvodom môže byť, že starnutie zo sebou prináša rôzne fyziologické, psychologické a sociálne obmedzenia. Tieto obmedzenia zvyčajne vedú k tomu, že seniory sa postupne izolujú od spoločnosti, od rodiny, seniori postupne strácajú záujem, majú pocit nepotrebnosti.
Mnohé zariadenia sociálnych služieb si uvedomili, že okrem lekárskej starostlivosti je potrebná aj snaha o vytvorenie vhodných podmienok pre seniorov, ktoré by im umožňovali zabezpečiť adekvátnu kvalitu života. Začali využívať poznatky o zmyslovom marketingu, ktorý sa orientuje na zrak, hmat, čuch, sluch s dôrazom na zvýšenie kvality života seniorov. Tieto poznatky môžeme využiť aj v domácom prostredí a tak zvýšiť kvalitu života svojich rodinných príslušníkov.
Ako využiť zmyslový marketing? Základom je vytvoriť príjemné prostredie, ale zároveň funkčne a prakticky usporiadané. Miesto, kde sú použité teplé farby, obrazy, živé kvety, napr. akvárium, kde hrá príjemná hudba, cítiť relaxačnú vôňu – miesto kde sa bude prijemne cítiť naša zlatá generácia, miesto, ktoré budú s radosťou navštevovať deti, vnúčatá a priatelia.
Vplyvom vybraných aspektov neurovedy na kvalitu života seniorov sa zaoberali MUDr. Peter Pavlov, MPH a pani prof. Ing. Vanda Lieskovská, PhD. , ktorý je dostupný na nižšie.

odkaz na publikáciu: Vplyv vybraných aspektov neurovedy na kvalitu života seniorov

 

Predvoľby súkromia
Cookies používame na zlepšenie vašej návštevy tejto webovej stránky, analýzu jej výkonnosti a zhromažďovanie údajov o jej používaní. Na tento účel môžeme použiť nástroje a služby tretích strán a zhromaždené údaje sa môžu preniesť k partnerom v EÚ, USA alebo iných krajinách. Kliknutím na „Prijať všetky cookies“ vyjadrujete svoj súhlas s týmto spracovaním. Nižšie môžete nájsť podrobné informácie alebo upraviť svoje preferencie.

Zásady ochrany osobných údajov

Ukázať podrobnosti

Prihlásenie